NEWSLETTER NR.8 / IULIE 2023

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș




Editor: Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș         NEWSLETTER NR. 8 / 04 AUGUST 2023

 

Prezentare generală PROIECT

Proiect cofinanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman2014-2020

Axa prioritară 3: Locuri de muncă pentru toți; Componenta 1: Competențe digitale pentru angajații din IMM

Beneficiar/Lider parteneriat: Camera de Comerț Industrie și Agricultură Timiș

Partener proiect : S.C. DIACOSTAMPET SRL Petroșani, Jud. Hunedoara

Durata proiectului: 03 octombrie 2022 – 31 decembrie 2023

 


Obiectiv general: Sprijinirea a 32 întreprinderi care își desfășoară activitatea într-unul din sectoarele economice identificate conform SNC și unul

din domeniile de specializare inteligentă conform SNCDI, prin analizarea posibilităților și potentialului de digitalizare a întreprinderilor, perspectivele

de dezvoltare a acestora prin introducerea și integrarea tehnologiei digitale și determinarea pe această bază a necesarului de formare

profesională în domeniul TIC, elaborarea și introducerea unor programe de învățare la locul de muncă și furnizarea serviciilor de

formare profesională, evaluarea și certificarea competentelor profesionale pentru 304 angajați, în scopul îmbunătățirii cunoștințelor și

competențelor profesionale în domeniul alfabetizării digitale.

 

      Proiectul vizează:

v  Furnizarea de programe de formare a competențelor digitale de bază și programe de formare a competențelor digitale avansate

§   Introducere în securitatea cibernetică

§   Competențe digitale de utilizare a tehnologiei informației ca instrument de învățare și cunoaștere

§   Gestionarea bazelor de date

§   Marketing digital

v  Evaluarea și certificarea competențelor profesionale în domeniul alfabetizării digitale și tehnologiei informației și comunicațiilor

§   Recunoașterea și validarea rezultatelor învățării dobândite in contexte non-formale și/sau informale;

§   Recunoașterea competențelor aferente cerințelor locurilor de muncă

v  Sprijin acordat întreprinderilor pentru organizarea de programe de învățare la locul de muncă în domeniul alfabetizării digitale și tehnologiei informației și comunicațiilor

§   Analiza posibilităților și potențialului de digitalizare a întreprinderilor, perspectivele de dezvoltare a acestora prin introducerea și integrarea tehnologiei digitale și determinarea pe această bază a necesarului de formare profesională în domeniul TIC

§   Elaborarea și introducerea unor programe de învățare la locul de muncă pentru dobândirea competențelor primare / avansate în domeniul TIC;

§   Elaborarea și introducerea unor programe de monitorizare și control a respectării principiilor egalității de șanse și nediscriminării;

§   Elaborarea și introducerea unor programe de reducere a emisiilor de dioxid de carbon și creșterea eficienței din punct de vedere al utilizării resurselor.


Condiții de ELIGIBILITATE:

§   Programele de formare profesională și Programele de evaluare și certificare a competențelor profesionale se adresează angajaților,

cu contract individual de muncă din cadrul IMM-urilor cu activitate principală sau secundară într-unul din sectoarele economice cu potențial

competitiv identificate conform SNC și în domeniile de specializare inteligenta conform SNCDI, din județele Timiș, Arad și Hunedoara;

§   Programele de învățare la locul de muncă se adresează IMM-urilor cu activitate principală sau secundară într-unul din sectoarele

economice cu potențial competitiv identificate conform SNC și în domeniile de specializare inteligenta conform SNCDI, din județele Timiș,

Arad și Hunedoara.

 

BENEFICII directe aduse firmelor și angajaților

Ø  Muncă mai eficientă

Ø  Inovarea este mai facilă, mai ușor de realizat

Ø  Împărtășirea unor cunostințe cu specialiști în domeniu

Ø  Învățare activă (on the job)

Ø  Reducerea costurilor

Ø  Grad de satisfacție mai mare

Ø  Scalarea afacerii – creșterea afaceri folosind cât mai puține resurse

Ø  Analiză și un control mai ușor de realizat asupra activităților

Ø  Contactarea unor noi potențiali clienți este mult mai ușoară datorita marketingului digital și utilizării canalelor online care pot

identifica și comunica publicului cine are cea mai mare nevoie de afacere.

 

ASTĂZI: Despre DIGITALIZARE, ÎNTRE DORINȚĂ ȘI NEVOIE

   Se vorbeste in toate mediile (politice, de afaceri si in presa mainstream) de nevoia urgenta de digitalizare. In plina era a tehnologiilor moderne, nevoia de adaptare la trendurile, ritmurile si noile coordonate impuse de acestea au devenit o problema nu doar de avansare si modernizare ci chiar de evitare a pericolului de a cadea in irelevanta si ineficienta. 

   La nivel global, pe intreaga planeta, in ritmuri diferite, digitalizarea are loc ca o necesitate de integrare in cadrele infrastructurii stabilite de noile tehnologii. Acestea nu doar ca preiau de la om sarcini care altadata, in trecutul nu foarte indepartat, erau realizate manual si repetitiv, dar pot chiar crea singure deja intregi procese specifice, complet automate, care nu au nevoie de interventia unor persoane. Este suficient sa ne gandim la serviciile de internet banking, sau la botii de comunicare implementati de unele dintre aceste institutii financiare care inlocuiesc nevoia de prezenta fizica sau interactiune intre angajati si clienti pentru rezolvarea unor probleme de la cele mai simple, mergand pana chiar la analiza si acordarea de credite pana la o anumita limita. Ghiseele virtuale ale bancilor au eliminat astfel nevoia de angajati care sa se ocupe de rezolvarea acestor operatiuni simple iar clientii nu mai au nevoie decat de un telefon inteligent, o conexiune la internet si o aplicatie specifica pentru a interactiona cu banca unde au conturile. 

   Exemplul de mai sus este doar unul din multitudinea de cazuri care demonstreaza nivelul de eficienta si confort pe care digitalizarea il poate aduce atunci cand este implementata la un nivel complet in cadrul unei ramuri economice, asa cum este cea a serviciilor bancare. Insa tehnologia care a declansat aceasta veritabila revolutie digitala nu modifica paradigma doar in domenii singulare, sau anumite ramuri ale economiei (finante, productie, etc.). Schimbarile majore se fac deja simtite plenar si global in intregul mod de interactiune sociala dar si in relatiile de munca si interactiunile cu institutiile. 

   Noile metode care azi transforma deja piata muncii prin feluri care nu mai demult decat acum cativa ani nu erau decat o posibilitate a viitorului indepartata – munca in sistem remote, platformele online de realizarea diverselor proiecte la care pot lucra angajati din diverse locatii si chiar tari diferite, instrumentele de colaborare live, online ce beneficiaza de servere de gazduire VPS in cloud au dus la o flexibilitate fara precedent in organizarea muncii. Se modifica deja intreaga filozofie a relatiilor munca – angajat – angajator – bani, iar procesul este in faza accelerata de desfasurare. 

   In acest context, digitalizarea, atat a statului, ca intreg, cu toate institutiile componente, cat si a mediului privat, care deja are un avans considerabil in acest sens, nu mai este o chestiune optionala sau doar de viitor.  

In concluzie, digitalizarea ramane prioritatea esentiala de actiune atat pentru administratia publica, cat mai ales pentru mediul de afaceri, atingerea unui grad cat mai inalt de acoperire fiind o premisa esentiala pentru progresul accelerat al societatii in ansamblu si pentru recuperarea ceva mai rapida a decalajelor fata de statele dezvoltate. 

(Sursa: https://www.thc.ro/blog/digitalizarea-intre-dorinta-si-nevoie-cum-va-arata-viitorul/)

 

Proiectul DIGITALIZĂM VESTUL sprijină companiile în dezvoltarea profesională a angajaților, evaluarea și certificarea competențelor acestora și în organizarea de programe de învățare la locul de muncă în domeniul alfabetizării digitale.

 

Informații detaliate sunt disponibile pe site-ul CCIAT / Proiect Digitalizăm Vestul și pe pagina de FACEBOOK.

Companiile interesate sunt invitate să comunice interesul la adresa de mail: rolinic@cciat.ro.

 

Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură TIMIȘ
300030 Timisoara, Romania, Piata Victoriei nr.3, tel: +40.372-185.285, fax: +40.256.490.311, e-mail: office@cciat.ro
300575 Timisoara, Romania, Bv.Eroilor de la Tisa nr.22, tel: +40.372-185.258, fax: +40.372.185.262, e-mail: office@cciat.ro