Mail: office@cciat.ro Fax: (+40) 256 706 211 Telefoane: P-ța Victoriei: (+40) 256 490 771 Blv Eroilor de la Tisa: (+40) 256 490 772

Acțiuni CCIAT | Comunicat de presă - Măsură activă începând cu 01.06.2020 Subvenţie 41,5% conform OG 92/28 mai 2020
 

 

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș



Comunicat de presă - Măsură activă începând cu 01.06.2020
Subvenţie 41,5% conform OG 92/28 mai 2020
Angajații care au beneficiat de șomaj tehnic în contextul pandemiei de SARS-COV-2 și cărora le sunt menținute raporturile de muncă ulterior reluării activității de către angajatori, beneficiază, pentru o perioadă de trei luni, prin intermediul angajatorului, de plata a 41,5% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat, dar nu mai mult de 41,5% din câștigul salarial mediu brut prevăzut de Legea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2020 nr. 6/2020.
Pentru a beneficia de această măsură, angajatorii au obligația de a menţine raporturile de muncă ale salariaților până la 31 decembrie 2020, cu excepția lucrătorilor sezonieri și a situației în care încetarea contractului individual de muncă intervine din motive neimputabile angajatorului. Măsura se aplică numai în cazul persoanelor care au avut o durată a suspendării a contractului individual de muncă de minimum 15 zile în perioada stării de urgență sau de alertă.
ATENŢIE
1).  „ ... minimum 15 zile suspendare CIM ...” (art.1, alin. 3 – OUG92/2020)
-    dacă actul normativ nu reglementează expres termenele prevăzute, se calculează pe zile calendaristice deci zilele menţionate la acest articol se consideră ZILE CALENDARISTICE,
-    perioada de minimum 15 zile se poate cumula din zilele de suspendare a CIM atât din starea de urgenţă cât şi din starea de alertă fără să existe cerinţa ca acestea să fie zile consecutive.
2). De prevederile noului act normativ beneficiază și persoanele care au convenții individuale de muncă încheiate în baza Legii nr.1/2005 privind organizarea și funcționarea cooperației, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
3).  În situaţia în care angajatorul are 1 (un)singur obiect de activitate şi se află sub incidenţa restricţiilor stabilite prin acte ale autorităţilor competente poate beneficia SIMULTAN de ajutorul de 41,5 şi de şomaj tehnic dacă doar o parte dintre salariaţi îşi reiau activitatea, DAR NU pentru acelaşi SALARIAT!
4). Angajatorii care au mai multe obiecte de activitate, dintre care cel puțin unul se află sub incidența restricțiilor stabilite de autoritățile competente, pot opta fie pentru aplicarea măsurii de susținere a salariilor, fie pentru continuarea plății șomajului tehnic de la data de 1 iunie 2020, până la ridicarea acestor restricții.
Pentru decontarea de la bugetul asigurarilor pentur şomaj a cotei de 41,5% din salariu, angajatorii suportă integral contravaloarea salariilor angajaţilor care beneficiază de prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă şi ulterior, începând cu data de întâi până la data de 25 a lunii următoare perioadei de raportare căreia îi sunt aferente veniturile, depun, prin mijloace electronice prin aplicaţia https://aici.gov.ro/home , o cerere semnată şi datată de reprezentantul legal însoţită de o declaraţie pe propria răspundere, lista persoanelor care beneficiază de această sumă, asumată de reprezentantul legal al angajatorului şi documente justificative (extras de cont), după îndeplinirea de către angajator a obligaţiilor declarative şi de plată.
Decontarea sumelor acordate se face în cel mult 10 zile de la depunerea documentelor, prin virament în conturile deschise de angajatori la băncile comerciale, și numai după verificarea îndeplinirii obligațiilor declarative și de plată aferente salariilor pentru care se suportă cota de 41,5%.
!!! PRIMA DECONTARE a 41,5% din salariul de bază brut al angajaţilor aferent lunii iunie 2020 se poate efectua în luna IULIE, după îndeplinirea de către angajator a obligaţiilor declarative si de plată.

Formularele necesare sunt afişate pe pagina de facebook a AJOFM Timiş.
Vă mulțumim,


Director executiv,
Marcel-Dumitru MICLĂU


    Începând cu data de 25 mai 2018, Regulamentul (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al  Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul General privind Protecția Datelor - RGPD) este aplicat de toate statele Uniunii Europene.
ANOFM a stabilit măsuri tehnice și procedurale, pentru a proteja și pentru a asigura confidențialitatea, integritatea și accesibilitatea datelor dumneavoastră cu caracter personal. Vom preveni utilizarea sau accesul neautorizat şi încălcarea securității datelor cu caracter personal, în conformitate cu legislaţia în vigoare, iar în raportul de colaborare cu instituţia noastră, dumneavoastră aveţi obligaţia de a respecta prevederile Regulamentului (UE) 2016.


Camera de Comerț, Industrie și Agricultură TIMIȘ